برد و تاثیر گذاری: برنده شدن، اول شدن نیست!

برد و تاثیرگذاری

تا حالا سعی کردید تو زندگیتون تاثیر گذار باشید و یا روی زندگی بقیه تاثیر زیادی بزارید؟

فکر کنم همه ما حتی برای یک بار هم که شده سعی کردیم تو اتفاقات کوچیک زندگیمون تاثیرگذار باشیم یه جوری که اطرافیان به ما افتخار کنن و حتی برای اون کار تشویقمون کنن.

یا شاید تو مسابقات مختلفی که داخل مدرسه و یا بقیه جاها برگزار میشه سعی کردیم برنده بشیم. اما هممون خوب می‌دونیم که اون برنده شدن لزوما به معنی اول شدن تو زندگیمون نیست! خیلی از اوقات ممکنه با باختی که داشتیم تاثیرگذاری زیادی داشته باشیم‌؛ به عبارتی بردن صرفا به این معنی نیست که توی یه رقابت نفر اول بشی. اگر بتونی تاثیرگذار باشی هم برنده‌ای‌!

بیا تا بهت بگم این تاثیرگذاری چجوری قراره اتفاق بیفته…

برد و تاثیرگذاری

چند روش برای تاثیرگذاری بیشتر!

تاثیرگذاری

احتمالا داخل گوگل و یا حتی تو پیج‌های مختلف روانشناسی دنبال روش‌های تاثیرگذاری بیشتر بودید و شاید هم اون روش‌ها رو تو موقعیتای مختلف امتحان کردید. حالا بزارید ما هم چند تا از این روش‌هایی که امتحان کردیم و نتیجه گرفتیم بهتون معرفی کنیم. نظرتون چیه دونه دونه موارد با هم بخونیم و بهشون عمل کنیم؟

  •   زبان بدن

شاید شما از تاثیرگذاری زبان بدن غافل باشید اما زبان بدن اهمیت زیادی داره. حالا چرا؟

فرض کنید یه مشاور هستید و قراره برای جذب مراجعین بیشتر یه سخرانی خفن داشته باشید. جدا از متن سخنرانی که برای صحبت آماده کردید یه سری مسائل مهم دیگه‌ای اینجا هستن که تاثیر گذار بودن شما رو بیشتر می‌کنه.

یکی از روش‌هایی که می‌تونید ازش کمک بگیرید همون زبان بدن شماست. انقدر مصمم و دقیق از زبان بدنتون استفاده کنید که در پایان سخنرانی همون نتیجه‌‌ای رو که می‌خواید بگیرید!

  •   مهارت حل مسئله و تصمیم گیری

حل مسئله و تصمیم گیری 2 موردِ جدا از هم هستند.

تصمیم گیری یه مهارت مهم در زندگی همه محسوب میشه که با تمرین زیاد می‌تونید روز به روز تقویتش کنید. این که بتونید در موقعیت‌های مهم تصمیم درستی بگیرید نیاز به تمرین زیادی داره.

و اما مهارت حل مسئله! قطعا تا حالا مشکلاتی رو در زندگیتون تجربه کردید که نیاز به حل مشکل داشتید.

اون لحظه ممکنه دست و پای خودتون رو گم کنید و ندونید چطوری اون مشکل رو حل و فصل کنید! اما بعد از بررسی کردن اون مشکل یا مسئله وقتی که تونستید حلش کنید به تاثیرگذار بودن خودتون افتخار می‌کنید.

  •   استدلال قوی

تا به حال یه وکیل رو که داخل دادگاه در حال دفاع از موکل خودش باشه رو دیدید ؟

دقت کردید که چقدر استدلال‌هایی که ارائه میده محکم و قوی هستن؟ اگر غیر از این بود باعث می‌شد پرونده رو از دست بده. دقیقا شما هم باید تمام تلاش خودتون رو بکنید که تو بحثای مختلف درست‌ترین و محکم‌ترین استدلال‌ها رو بیان کنید. به عبارتی فرد مقابل رو متقاعد کنید.

  •   مورد اعتماد بودن

مورد اعتماد بودن و اعتماد فرد مقابل رو جلب کردن خیلی مهمه! مثلا حتی اگر از فردی درخواستی دارید هم بهتره از در صداقت و دوستی وارد بشید.

  •   جزئیات رو فراموش نکنید

دقت کردن به جزئیات رو از یاد نبرید. گاهی اوقات حتی نیازه که جزئیات رو در موبایل بنویسید تا در زمان مناسب ازش استفاده کنید.

  •   انرژی مثبت

این که در برخورد اول با لبخند و انرژی مثبت وارد بشید خیلی متفاوته با زمانی که با اخم و چهره گرفته وارد یه مکانی بشید. به نظرتون بعد از مدتی کدوم شخصیت تو ذهن بقیه می‌مونه؟

اون فردی که با خنده و انرژی مثبت وارد شده تا مدت‌ها تو ذهن بقیه می‌مونه حتی ممکنه که هر موقع اسم اون فرد میاد با انرژی مثبتی که داشته ازش یاد بشه.

  •   تکنولوژی و رویدادهای مهم

یک فرد تاثیر گذار صرف نظر از برنده شدن یا باختن باید از رویدادهای مهم و اتفاقاتی که در دنیا در حال رخ دادنه مطلع باشه.

در دنیای مدرن، تکنولوژی و استفاده از اون حرف اول رو می‌زنه. چندان جالب نیست که از تکنولوژی‌های مهم سر در نیارید‌ یا موقع استفاده دچار سردرگمی بشید.

7 تا عادت دیگه‌ای که شما رو تبدیل به یه فرد تاثیرگذار می‌کنه شامل موارد زیر میشه:

  1. ایمان داشتن به خود
  2. احترام گذاشتن به دیگران
  3. صداقت داشتن
  4. علاقه به ارتباط با دیگران
  5. لبخند داشتن
  6. کمک رسان بودن
  7. مودب بودن

روش های تاثیرگذاری روی دیگران

کتاب؛ بهترین هدیه برای همه

یار همیشگی ما، کتاب! کتاب تو هر موقعیتی به کمک شما میاد. این طور موقع‌ها خوندن زندگینامه افراد موفق کمک خیلی زیادی به شما می‌کنه. بریم با هم چند تا از کتاب‌هایی تو زمینه تاثیرگذاری نوشته شدن رو با هم چک کنیم.

  •   منم ملاله

دختری به نام ملاله که به سمتش تیراندازی شد و تونسته جون سالم به در ببره. جریان این کتاب اینه که ملاله برای رسیدن به حق طبیعی خودش تلاش زیادی می‌کنه تا بتونه کلیشه‌ها رو کنار بزنه و به اون چیزی که حق خودش می‌دونه برسه. در واقع این کتاب تونسته تاثیر زیادی روی بانوانی که در محیط‌های بسته و سیاسی قرار دارن، بزاره.

  •   تحصیل کرده

قهرمان این داستان تارا نام داره البته اگر بخوایم خلاصه‌ای از این زندگی نامه رو براتون بگیم باید بگیم که درباره دختریه که همه تلاشش رو می‌کنه که از زندگی متعصبانه‌ای که خانواده‌اش و جامعه‌اش براش ایجاد کردن فرار کنه. این کتاب تا الان قدرت زیادی به زنان داده تا بتونن از حقوقی که زنان داخل کشورهای دیگه دارن، مطلع بشن و استفاده کنن.

  •   آداب روزانه؛ روز بزرگان چگونه شب می‌شود!

دیگه چی از این بهتر؟ فکر کنید با زندگی و آداب 161 انسان معروف آشنا بشید و بتونید تو زندگی روزانه‌تون ازشون استفاده کنید. تاثیرگذاری از این بیشتر؟

کلام آخر

وقتی چند تا کتاب مهم تو این زمینه بخونید متوجه می‌شد که لزوما تو یه کار نباید برنده و نفر اول شد خیلی از اوقات همین که تو مسیر خودتون تاثیرگذار واقع بشید کافیه و برنده محسوب می‌شید!

معمولا آخر هر کتابی خیلی تحت تاثیر اون کتاب قرار می‌گیریم و می‌خوایم از فردا صبح بهترین باشیم اما همیشه نمیشه از کتاب استفاده کرد.

سبکی نو اینجاست که بهتون کمک کنه جدا از نتیجه و برد و باختی که دارید تو زندگی خودتون و یا حتی دیگران تاثیرگذار عمل کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید