آخر هفته های خبری سبکی نو

خبرهای سبکی نو

رسیدیم به آخر هفته های خبری سبکی نو که این هفته مهم ترین آنها استعفای دبیر هیات مرکزی گزینش آموزش و پرورش بخاطر بی نظمی در گزینش معلم ها و بررسی طرح یک فوریتی کنکور در مجلس بود.

به گزارش سبکی نو، دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش ابتدای هفته اعلام کرده که پس از برگزاری آزمون استخدامی جذب آموزگاران ابتدایی در ۸ اردیبهشت، حدود ۸۰هزار نفر جهت گزینش همزمان با مصاحبه تخصصی معرفی می‌شوند که در این صورت گزینش حداقل ۴ ماه زمان نیاز دارد!

امیرمحمد خرازانی اظهار کرد: در حالی که کمتر از دو هفته به برگزاری آزمون استخدامی برای جذب آموزگار ابتدایی در ۸ اردیبهشت باقی است، شاهد عدم هماهنگی امور اداری و ستاد وزارتخانه با دبیرخانه هیئت مرکزی برای گزینش قبول‌شدگان این آزمون هستیم.

به آخر هفته هم نرسید که خزارانی به دلیل بی برنامگی هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش در جذب معلمان از سمت خودش کناره گیری کرد.

ثبت نام نزدیک به یک میلیون نفر در مرحله دوم کنکور

ثبت نام 985 هزار نفر در مرحله دوم کنکور 1402 خبر دیگری بود که روابط عمومی سازمان سنجش منتشر کرد. در حالی که در مهلت اولیه 620 هزار نفر ثبت نام کرده بودند؛ با تمدید مهلت ثبت نام تعداد افزایش چشمگیری پیدا کرد.

بعد مشخص شد تمدید مهلت نه به دلیل عدم استقبال یا اهمال کاری داوطلبان برای ثبت نام، بلکه به دلیل پاسخگو نبودن سیستم ثبت نام به دلیل حجم بالای کاربران بوده است.

واگذاری بخشی از سهام صندوق ذخیره فرهنگیان به معلمان

با تداوم بی نظمی و عدم پرداخت در قانون رتبه بندی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از واگذاری سهام تعدادی از شرکت‌های این صندوق به معلمان خبر داد و گفت: معلمان بعد از دریافت کد سجام باید آن را در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان ثبت کنند.

حمیدرضا نجف‌پور کردی با اشاره به واگذاری سهام شرکت‌های این صندوق به معلمان از اردیبهشت اظهار کرد: ارزش مالکانه، مطالبه ۱۰ ساله معلمان است که در طول ۴ ماه مدل‌سازی آن انجام شد و حدود ۶ ماه است که برای اجرای آن در حال فعالیت هستیم.

شاید این حرکت برای دلجویی و ایجاد یک راه قانونی برای کسب درآمد بیشتر معلمان بود.

احتمال گران شدن کتاب های درسی

با اینکه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرد: به منظور انجام هماهنگی‌های تکمیلی و نهایی‌سازی بهای کتاب‌های درسی، ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاده، اما اصل موضوع گرانی کتاب های درسی بود.

این سازمان خبر داده بود: نظر به پیگیری‌های صورت گرفته جهت دریافت اعتبارات تکمیلی به منظور تعدیل قیمت‌ها، فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم که مقرر بود از تاریخ ۲۷ فروردین ماه صورت گیرد تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.

چراکه کاغذ یارانه ای به آن ها تعلق نگرفته بود؛ بعد آموزش و پرورش قزوین اعلام کرد که کاغذ یارانه ای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی را تامین کرده تا هم کتاب درسی گران نشود و هم به موقع به چاپ برسد.

بررسی طرح یک فوریتی اصلاح قانون سنجش

قطعا این یکی از اخبار مهم هفته گذشته برای کنکوری ها بود:کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بررسی طرح یک فوریتی اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌‎ها و مراکز آموزش عالی کشور و سئوال از وزیر علوم را در دستور کار دارد.

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته گذشته جهت بررسی طرح یک فوریتی اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌‎ها و مراکز آموزش عالی کشور و سوال از وزیر علوم نشست تخصصی برگزار کردند که حاصل این نشست ارجاء آن به مجلس بود.

جذب بیش از 600 کارمند جدید در دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان که به تازگی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پروش هم مشغول به کار است، از تحول و تغییر در آزمون این دانشگاه و جذب بیش از 600 کارمند جدید خبر داد.

رضا مراد صحرایی گفته که دانشگاه فرهنگیان نباید شتاب این دانشگاه کند شود.

مهلت یک روزه ثبت نام کنکور

در حالی که 25 فروردین مهلت ثبت نام مرحله دوم کنکور تمام شده بود، سازمان سنجش اعلام کرد که به اصرار خانواده ها و داوطلبان جامانده از ثبت نام، تنها سی ام فروردین فقط برای یک روز مهلت ثبت نام مجدد فراهم شده است.

خیلی هم تاکید داشتند که این مهلت دیگر قابل تمدید نیست و صرفا برای افرادی است که موفق به ثبت نام نشده اند.

عدم اجرای درست رتبه بندی و افزایش فوق العاده معلمان

آخر هفته هم دو نماینده مجلس نسبت به عدم اجرای درست رتبه بندی و افزایش فوق العاده به معلمان صحبت کردند که بیشتر شبیه تبلیغات نزدیک انتخابات دوره جدید مجلس بود تا کارگشایی برای معلمان زحمت کش.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید