کنکور یکی از دلایل پایین بودن معدل

معدل

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: یکی از دلایل پایین بودن معدل، مسئله کنکور است و تا مسئله کنکور حل نشود نمی‌توانیم به طور جدی بگوییم علت افت یا این رشد چیست.

به گزارش سبکی نو، محسن زارعی اظهار داشت:  میانگین معدل امتحانات نهایی تمام دانش‌آموزان پایه دوازدهم در سال تحصیلی گذشته، ۱۲.۰۳ بود.

وی افزود: در معدل رشته‌های ریاضی و علوم تجربی مقداری رشد و در معدل رشته‌های گروه معارف و علوم انسانی کمی کاهش داشتیم؛ اما روی هم رفته می‌توان گفت که خرداد ماه امسال یک رشد جزئی در معدل دانش‌آموزان داشته‌ایم.

زارعی یادآور شد: درباره سطح علمی دانش‌آموزان دبیرستانی باتوجه به نتایج حاصل از امتحانات نهایی خردادماه سال جاری( نتایج پایانی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰) اظهار کرد: تحلیل درس به درس امتحانات نهایی از آبان ماه با همکاری دبیرخانه دروس و گروه‌های آموزشی در حال انجام است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش ادامه داد: در تحلیل امتحانات نهایی مواردی از این دست را بررسی می‌کنیم که خود سوالات چگونه بود، خروجی دانش آموزان چه بوده و اهداف مدنظر که مورد ارزشیابی قرار گرفته بود تا چه حد از سوی دانش‌آموزان کسب شده، در کدام موارد ضعف داشتند و علل این ضعف‌ها چه بوده است؟

زارعی با بیان اینکه یکی از دلایل پایین بودن معدل، مسئله کنکور است گفت: تا مسئله کنکور حل نشود نمی‌توانیم به طور جدی بگوییم علت افت یا این رشد چیست.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون تمرکز دانش‌آموز و مدرسه روی امتحانات نهایی نبوده است، اما از امسال به بعد که سهم سوابق تحصیلی افزایش یافته و قطعی شده است، می‌توانیم این نتایج را به شکل واقعی‌تری تحلیل کنیم، زیرا دانش‌آموزان به علت تولید سابقه تحصیلی تمرکز بیشتری روی امتحانات نهایی خواهند داشت.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید