یکی بود، یکی نبود؛ قصه رادیو سبکی نو و ماموریتش!

رادیو سبکی نو

این مقاله نه حاصل تلاش شبانه روزی من و همکاران عزیزمه، نه قراره فرمول موفق شدن در کنکور 1402 را به شما بگه!

توی این مطلب تصمیم گرفتیم چیزی رو به شما معرفی کنیم که هم به دردتون بخوره هم یکم با حال و هواش بهتون خوش بگذره!

اگه امروز روز خوبی نداشتی، خسته و کسلی، به کارات نرسیدی و کلافه‌ای یا کلا حس و حال خوبی نداری، بیا اینجا و 2 دقیقه چشم و گوشتو بده به من تا ببینی رادیو سبکی نو چیه، چجوری قراره حالت رو عوض کنه و ماموریتش چیه؟!

برو بریم!

رادیو سبکی نو چیه؟

ببین رفیق اگه تا به حال اسم رادیو به گوشت نخورده باشه، چیز زیادی رو از دست ندادی ولی اگه اسم “رادیو سبکی نو” هنوز به اون جفت گوش قشنگت نخورده باید این اخطارو بهت بدم که فکر کنم یکم اوضاعت خیطه!

یه نفس عمیق بکش که هنوزم زیاد دیر نشده! همین جا میتونی توی کمتر از 3 – 4 دقیقه با رادیو سبکی نو آشنا بشی.

مختصر و مفید بگیم؛ ما اومدیم که هر قضیه ای که به آموزش و کنکور مربوط میشه و واسه خیلیا مجهوله رو روشن کنیم تا سوالی برای کسی باقی نمونه. اما رادیو سبکی نو چیه و چرا اینجاست؟

جواب ساده‌ست: رادیو سبکی نو، یک کانال رادیویی نیست؛ بلکه یک پادکسته و فقط هم برای روشن کردن مسائل اینجا نیست.

رادیو سبکی نو بهونه ای هست برای شنیده شدن صدای دانش آموزها، خانواده ها، معلم ها و مشاورها با هدف بهتر شدن کیفیت فضای آموزشی کشور؛ یکم قلمبه سلمبه شد. نه؟

خب بیا جلوتر تا بهت بگم اینا یعنی چی.

همون طور که خودتم میدونی، سیستم آموزشی هر کشوری یه سری مشکلات و مسائلی داره که باید به درستی بهش پرداخته بشه؛ اینطوری هم مشکلات به درستی شناسایی و ریشه یابی میشن و هم حرف دل همه، از دانش آموز و خونواده گرفته تا معلم و مشاور شنیده میشه.

اگه بخوایم خیلی بی پرده و ساده درمورد این پادکست صحبت کنیم، میتونیم برنامه نود رو مثال بزنیم براتون.

ما هم دقیقا همون کاری رو انجام میدیم که عادل فردوسی پور انجام میداد؛ یعنی شفاف سازی اما این بار در زمینه آموزش و کنکور.

رادیو سبکی نو دقیقا چیکارس؟

رادیو سبکی نو مثل یه رفیق حواس جمع و ریزبینه که میگرده ببینه کجا چی کمه؟ چرا کمه؟

بذار یه مثال بزنم که بهتر متوجه بشی منظورمون چیه.

مثلا بچه های رادیو سبکی نو میرن میگردن که ببینن اگه دانش آموزا حال و روحیه خوبی ندارن دلیلش چیه؟

یا مثلا ارتباط دانش آموز، خونواده، معلم و مشاور درست اتفاق نمی‌افته و پر از مشکل و چالشه؛ هیچکسم نمیدونه چرا! رادیو سبکی نو میاد میشینه پای حرفای همه، ببینه دردشون چیه، مشکل چیه و درست و حسابی این فضا رو تحلیل میکنه.

چرا؟

واسه این که ما معتقدیم آینده یه مملکت رو، سیستم آموزشی میسازه؛ سیستم آموزشی هم تشکیل شده از 6 تا سطح مختلف؛ یعنی دانش آموز، خونواده، معلم، مشاور، مدرسه و آموزشگاه

حالا اگه این سیستم آموزشی معیوب باشه و درست کار نکنه، اگه صدای معلم، مشاور و دانش آموزی که داره عمرشو تو این سیستم میگذرونه، شنیده نشه، کار یه مملکت از بیخ به مشکل میخوره! چرا؟

چون دو روز دیگه همین سیستم میشه بلای جون این افراد و به جای این که درد مملکت رو دوا کنه، یه درد میشه روی بقیه دردای مملکت!

خلاصه که حرف ما اینه: صداهای فضای آموزش کشور باید شنیده بشن، مشکلات باید ریشه یابی بشن و گفتنی ها باید گفته بشن تا روز به روز، به ایده آل های آموزشی کشور نزدیک تر بشیم.

همه فعالیت و تلاش رادیو سبکی نو هم در همین مسئله خلاصه میشه؛ بنابراین امیدواریم که از دست ما ناراحت نشید، چرا که سعی بر اینه که با زبانی نقادانه و البته همدلانه، حرف دل خیلی ها رو بزنیم.

ما توی رادیو سبکی نو قرار نیست نسخه بپیچیم، اما قراره بریم ته همه چیزو در بیاریم و در آخر انتخاب رو بسپاریم به شما؛ بنابراین خوشحال میشیم اگه پیشنهادی، انتقادی، نظری و صحبتی دارید یا موضوع خاصی هست که دوست دارید توی رادیو سبکی نو درموردش صحبت کنیم، با ما در میون بذارید.

هر دو هفته یک بار منتظر ما در رادیو سبکی نو باشید؛ میایم که دور هم بگیم، بشنویم، یاد بگیریم و بپردازیم به هر آنچه که تا به حال فراموش شده، نادیده گرفته شده یا شنیده نشده…

منتظر ما باشید، منتظرتون هستیم!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید