اشتغال، علت کاهش استقبال از برخی رشته‌های دانشگاهی

رییس دانشگاه صنعتی امبیرکبیر گفت: روند کاهشی استقبال از برخی رشته های دانشگاهی، به دلیل مسئله اشتغال است که برای حل آن نیازمند کمک همه برای رونق تولید داخلی هستیم.

به گزارش سبکی نو، سید حسن قدسی پور درباره استقبال کم از بعضی رشته‌های دانشگاهی اظهار داشت: اگر به تولید داخل اهمیت دهیم، این مشکل حل خواهد شد. البته حل مشکلات تنها به دست دانشگاه‌ها قابل حل نیست و نیازمند کمک همه است تا تولید داخل رونق پیدا کند.

وی درباره آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز گفت: برای آغاز سال تحصیلی همه برنامه ریزی‌ها براساس ظرفیت دانشگاه انجام شده است. ثبت نام‌ها انجام و تاریخ ها اعلام شده است و ورودی ها طبق زمان بندی اعلام شده انجام می شود.

پژوهش در کشور کارفرما ندارد

رییس دانشگاه امیرکبیر درباره ارتباط صنعت با دانشگاه نیز عنوان کرد: در ارتباط با صنایع مشکل زیربنایی وجود دارد. اگر نانوایی ها یک روز تعطیل شوند بحران ایجاد می شود، اما پژوهش دانشگاه تعطیل شود آب از آب تکان نمی خورد و هیچ مشکلی پیش نمی آید؛ در واقع کسی درد پژوهش ندارد.

وی درباره مهارت محور شدن دانشجویان نیز تصریح کرد: حرکت به سمت مهارت محوری هزینه های خاص خود را دارد؛ چرا که دوران تحصیل را طولانی تر می کند، از طرف دیگر صنایع هم باید هزینه کنند. بنابراین اگر مشکل هزینه ای حل شود، مهارت محور شدن مورد استقبال قرار می گیرد.

با پدیده مهاجرت اساتید روبرو هستیم

وی در ادامه پدیده مهاجرت اساتید را یکی دیگر از چالش‌های پیش روی دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: در حوزه اساتید علاوه بر مشکلات معیشتی و اقتصادی، با پدیده مهاجرت روبرو هستیم که این موضوع را در دیدار با رییس جمهور عنوان کردم و خواستار تدبیر در این زمینه شدم.

منبع: ایرنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید