پردرآمدترین شغل های رشته انسانی، ۵ شغل 10 میلیونی!

پردرآمدترین شغل های رشته انسانی

آیا می‌دانستید در رشته های انسانی کلی پول ریخته است که فقط باید آنها را جمع کنید؟ امان از بی خبری! دست خودتان هم نیست. به خاطر این است که اصلا اطلاعی از این شغل‌ها ندارید و نمی‌دانید چه بازاری دارد…

برویم ببینیم چقدر شغل اینجا داریم که می‌توانید با آنها پول پارو کنید.

پردرآمدترین شغل های رشته انسانی

۱. وکالت، 50 میلیون

یکی از پردآمدترین شغل های رشته انسانی وکالت است. زرنگ باشید، یک پول قلمبه سراغتان می‌آيد. در این حد که مثلا می‌توانید با یک تبصره ساده فلان قانون، مشکل را خانوادگی یا دعوای بین دو نفر را حل کنید. خُب. نوش جانتان.

چه کسی بدش می‌آید با حل شدن اختلاف بین دو نفر مثلا 20 میلیون پول به جیب بزند. دعای خیر مردم هم پشت سرتان است.

در این شغل این پول درآوردن به همین سادگی نیست! به شرط قبولی در آزمون وکالت که خیلی بدقلق هم است. فقط باید عاشق تحقیق باشید. اگر هم عربی شما خوب باشد که باید کلاه خودتان را به هوا بیاندازید. این تازه بخش کوچکی از آینده شغلی است که خواهید داشت.

مشاغل پردرآمد که برای شروع کار حداقل حقوق آن 8 میلیون است و تا 50 میلیون هم می‌رود! البته این میزان حقوق فقط بستگی به تجربه و تسلط شما به مسائل حقوقی است. هیچ کس به یک وکیل یا مشاوره تازه کار 50 میلیون نمی‌دهد.

این عدد بیشتر برای مشاورهای حقوقی برای شرکت‌های بزرگ است. مشاغل دیگر این رشته که آینده دار هستند عبارتند از:

  1. مشاور حقوقی بانک
  2. مشاور حقوقی شهرداری
  3. سردفتر دفاتر اسناد رسمی
  4. وکیل پایه یک دادگستری

وکالت برای مهاجرت زیاد مناسب نیست زیرا قوانین هر کشوری با کشور دیگر فرق می‌کند.

2. روانشناسی همه جا هست

هر جایی فکر کنید به یک روانشناس نیاز دارد. از دانشگاه بگیرید تا مراکز صنعتی و کلینیک‌ها. آیا می‌دانستید روانشناس در مراکز صنعتی یا سازمان‌ها هم استخدام می‌شود؟ شرکت‌ها برای برای جذب نیروی جدید یا ارزیابی عملکرد کارکنان به روانشناس خبره نیاز دارند.

در مطب‌های روانشناسی و روانپزشکی که هر چی گفتیم، کم گفتیم. در ظاهر این شغل آسان است. فکر کنید قرار است کلی مغز بگذارید و بفهمید چه مشکلی روحی طرف دارد. فقط علاقه می‌خواهد این رشته  وگرنه بعد از چند نفر مراجعه کننده مغزتان سوت می‌کشد!

همچنین، بر اساس گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت از هر 8 نفر در دنیا یک نفر به اختلالات روانی مبتلا است. اگر جمعیت جهان 7 میلیارد و 753 میلیون نفر باشد، تقریبا 970 میلیون نفر! یک مشت اختلال ناخواسته که بیشتر افراد از آن بی‌خبرند.

خُب! خدا رو شکر قرار است به افراد کمک کنیم!

آینده شغلی روانشناسی، فقط اولش 10 میلیون

 

آینده رشته روانشناسی

هم درآمد خوبی دارد و هم آینده کاری خوبی دارد. حداقلش این است که در یک کلینیک روانشناسی مشغول به کار می‌شوید. بعد از چند سال سابقه کار می‌توانید بار خود را ببندید. البته با کلی مراجعه کننده قبلی! بعدش یا می‌توانید وام بگیرید یا با سرمایه خودتان یک کلینیک بزنید.

اینطوری درآمد شما با چند عدد ویزیت ساده از 10 میلیون شروع می‌شود.

فکر نکنید انتخاب شما فقط به کلینیک‌ها محدود می‌شود. کلی شغل دیگر با درآمد بالا هست که در انتظار شماست مثلا:

  • دستیار متخصص‌ روانشناسی‌ بالینی‌
  • محقق مراکز مطالعات خانواده
  • روانشناس باشگاه‌های ورزشی
  •  مشاور تحصیلی
  • معلم آموزش و پرورش
  • مدیر منابع انسانی شرکت‌ها

۳. حسابداری، همه جا هست

حسابداری فقط اولش سخت است. اول چند ماهی کارآموز هستید و بعد که سابقه پیدا کردید به شرکت می‌گویید خداحافظ! البته حداقل بعد از 4 سال کار درست و حسابی، شرکت‌های خوب به سراغ شما می‌آیند.

حسابداری فقط  دو دو تا چهار تا نیست. بعضی وقت‌ها است که دو دو تا می‌شود پنج تا! یعنی باید حساب‌ها را چک کنید پولی از این وسط در نرفته باشد. مثلا میزان بدهی‌ها و درآمدها را حساب کنید. گاهی اوقات هم باید کارهایی را انجام دهید که حتی عقل جن هم به آنها نمی‌رسد.

مثلا باید آخر ماه برای مالیات‌ها، ریز ریز حساب‌ها در بیاورید و پاسخگوی مدیر خودتان باشید. وگرنه ضرر بزرگی به شرکت زده‌اید.

آینده شغلی حسابداری؛ زیبا، جادار، مطمئن

همانطور که گفتیم 3، 4 سال اول سخت است. بعد که با سابقه شدید، از در و دیوار برای شما پیشنهاد شغلی می‌بارد؛ از شرکت‌های بزرگ داخل شهر بگیرید تا مراکز صنعتی. اگر بعدا ارشد شرکت کنید، بعد از تحصیل ممکن است حتی مدیر امور مالی شوید.

البته این بستگی به دو چیز دارد: حداقل سابقه بالای 5 سال داشته باشید و مسلط به قوانین مالیاتی باشید.

حالا حسابداری چند؟

حقوق در سال‌های اولیه از 5 میلیون شروع می‌شود و بعد از اینکه سابقه پیدا کردید تا 15 میلیون هم می‌رسد. فقط اولش باید زور بزنید و خودتان را خوب نشان دهید.

این تازه برای ایران بود. بر اساس آخرین آمارها حسابداری تا 10 سال آینده 6.1 درصد رشد خواهد داشت. میزان درآمد آن در خارج از کشور هم بین 42 تا 72 هزار دلار در سال است یعنی سالیانه 2 میلیارد و 230 میلیون تومان!

4. هتلداری، نانتان در روغن است!

رشته هتلداری

خوشبختانه چیزی که زیاد است در ایران هتل است. زیرا ایران پر از جاهای دیدنی برای گردشگران داخلی و خارجی است. اسمش هتلداری است ولی از کارمندی فروش بلیط یا مسئول امور پذیرش هم می‌توانید شروع کنید. ولی بعدا نانتان در روغن است. فکر نکنید که قرار است در هتل کار کنید.

ممکن است جاهای زیادی شما را بخواهند مثلا:

  • رستوران
  • تشریفات
  • مراکز اقامتی خصوصی و دولتی
  • موسسات ملی و جهانگردی
  • کشتی‌های مسافرتی

آینده کاری هتلداری، برو روی 20 میلیون

هم در ایران و هم خارج بسیار پردرآمد است. در ایران که از ماهانه 7 تا 20 میلیون هم پتانسیل درآمدی دارد. البته بستگی دارد کجا دستتان بند شود. اگر در خود هتل یا مثلا کشتی‌های مسافرتی بروید، خُب طبعا پول بیشتری به شما می‌دهند.

5. مدیریت امور بازرگانی، درآمد دلاری

اگر بلد نیستید درست حرف بزنید و فن بیان قوی ندارید، سراغ این کار نروید. کافیست کمی شمّ بازاریابی و اقتصادی خوبی داشته باشید؛ این رشته خوراک شماست. اگر هوش بالایی داشته باشید، حتما جذب شرکت‌های بزرگ می‌شوید.

تازه باید توانایی مذاکره بالایی داشته باشید یعنی همان مخ زنی خودمانی! البته از نوع مثبت. اگر هم قدرت تیم سازی داشته باشید که چه بهتر.

حالا اینها همه به کنار. بخش جالب تر آن این است که می‌توانید در شرکت‌های بازرگانی، کار صادرات و واردات را انجام دهید. اگر باهوش باشید، علاوه بر حقوق، پورسانت هم دارد آن هم به دلار.

آینده شغلی مدیر امور بازرگانی

معمولا چونکه با شرکت‌های مختلف کار می‌کنید و محدودیت ندارید، درآمد شما حدودا چیزی بین ۷ تا ۱۵ میلیون تومان است. البته به سابقه و شرکتی که در آن کار می‌کنید هم بستگی‌دارد. البته برای  شروع کار فقط ۷ میلیون تومان.

پردرآمدترین شغل های رشته انسانی

سوالات متداول درباره شغل های پردرآمد رشته انسانی

1-کدام رشته انسانی پردرآمد تر است؟
از بین ۵ رشته پردرآمد انسانی، درآمد رشته حقوق از همه بیشتر است.

2- آینده کاری حسابداری بهتر است یا مدیریت امور بازرگانی؟
مدیریت امور بازرگانی بهتر است.

سخن پایانی

شغل‌های رشته انسانی برخلاف اینکه همه فکر می‌کنند، بسیار پولساز است. مهم اینست که چطور از آن استفاده کنید‌. مثلا شغل‌هایی مثل روانشناس اول کار پول زیادی ندارد ولی بعدا که جایتان محکم شد، به درآمد خوبی می‌رسید.

در این مقاله به معرفی پردرآمدترین شغل های رشته انسانی پرداختیم.

تصمیم با خودتان است. اگر می‌خواهید پیشرفت کنید و اطلاعات دقیقی درباره این شغل‌ها بدست بیاورید، می‌توانید به بخش معرفی رشته اپلیکیشن کنکور سبکی نو سری بزنید.

2 دیدگاه‌ها

  1. سلام من از وقتی راهنمایی بودم میرم باشگاه و الان که پیش دانشگاهی هستم تصمیم دارم رشته تربیت بدنی شرکت کنم و مربی تربیت بدنی بشم، میشه بگین بازارکار این رشته چطوری هس.ت؟

    • سلام سونیای عزیز، با وجود امکان فعالیت گسترده در این رشته به عنوان مربی ورزش در باشگاه های ورزشی، وزارتخانه ها، مشاور در تهیه انواع لباس ها و وسایل ورزشی، مسئول و مربی ورزش و مربی یا کارشناس بدنسازی، مشکل بیکاری و درآمد کم برای افرادی که این رشته را می خوانند وجود ندارد.
      از طرف دیگر، فعالیت در انواع سازمان های دولتی، نهادهای انقلابی فدراسیون های ورزشی و تدریس به عنوان استاد دانشگاه نیز از دیگر مشاغلی است که می تونید در حوزه تربیت بدنی به آن ها رو بیاورید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید